Frida Moen

Stockholm weekend

Hej på er! Nu är det ett tag sedan jag uppdaterade här, men dagarna har verkligen flugit förbi. Jag hinner knappt med i svängarna och imorgon är det redan 16 juni, dvs rutinultraljud och Pontus 25-årsdag. Ett måldatum som vi haft sedan februari!

Jag tänkte iallafall berätta lite om helgen eftersom P och jag har varit borta på en barnfri helg i våran kära huvudstad. Vi har haft en Green day konsert inbokad i nästan ett år nu, och nu var det äntligen dags. Jag hade kanske hoppats på att inte vara gravid på den här konserten, men det var ändå helt fantastiskt,

På fredag kväll flög vi ner till Stockholm tillsammans med Pontus syrra som skulle hem samtidigt, och delade sedan taxi från arlanda. Planet landade ganska sent, och vi var inte på hotellet förrän just innan 22. Vi bodde på Winery hotel i Solna och det var supermysigt. Vi har flera gånger sett hotellet när vi åkt förbi, och nu fick vi äntligen chansen att bo där. Eftersom det är ett vinhotell med egen vinframställning och massa vingrejer så var det synd att den största vinälskaren inte fick dricka något vin, men det blir säkert fler gånger. Restaurangen hade stängt när vi kom dit, så vi beställde foodora till rummet och lyxade med lite smashburgare i sängen.

På lördag morgon gick vi upp redan vid 8:00 för att äta frukost och sedan gå upp till takterrassen och bada i deras utomhuspool. Solen sken hela morgonen och vattnet var jättevarmt och skönt. Där hade vi nog kunnat spendera hela dagen om vi kunnat, speciellt efter 12:00 då det var 16-årsgräns i poolen. Men vi hade utcheckning kl 13 och hade fler planer för just den dagen.

Vi tog en uber med väskorna till MOS, och spenderade några timmar med att gå runt i butikerna där. Det blev inte jättemycket shopping, men några saker fick vi med oss iallafall innan det var dags att ta tunnelbanan in till city. Vi åt middag på Jaqulines med mina kusiner och sedan åkte jag och Pontus vidare till tele2 arena och Green day. Det blev en väldigt lång dag, och när den var slut hade jag fruktansvärt ont i benhinnorna, fötterna och ryggen. Resten av helgen bodde vi med min kusin Jesper och vi har bara ätit gott och mått.

Bilder: aftonbladet

På söndagen tog vi sovmorgon och på kvällen hade vi bokat in VREX i bromma. Det är ett upplevelsecenter med spel i Virtual reality 4D och full body tracking. Dvs man ser varandra som avatarer i en digital värld och kan spela tillsammans på en 150kvm yta. Jag rekommenderar verkligen alla att testa detta då det var en upplevelse utöver det vanliga. De är riktigt sjukt hur hjärnan kan bli lurad av vad vi ser och hör. Vid flera tillfällen var jag övertygad om att vi åkte en bräcklig hiss, eller att vi behövde balansera på höga höjder, Det fanns lite olika spel beroende på hur många man var, och jag vill tipsa om Skull adventure som vi spelade. Det utspelar sig i ett gammalt mayaindianskt tempel i en jumanji-inspirerad värld och det var superhäftigt!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!